تعریف تجاری سازی
در فرهنگ هریتج، تجاری سازی به معنی “به کارگیری روش های کسب وکار به منظور سود ” آمده است. راهکار ورود به دنیای کسب وکار امروزی فن آوری است وکلید فن آوری،تجاری سازی و ارزش افزوده ناشی از آن است.تجاری سازی،فرآیند تبدیل فن آوری های جدید به محصولات موفق تجاری است و دربرگیرنده آرایه های مختلفی از فرآیندهای مهم فنی،تجاری ومالی است که باعث تبدیل فن آوری جدید به محصولات یا خدمات مفید می شود.این فرآیند شامل فعالیتهایی از قبیل ارزیابی بازار،طراحی محصول،مهندسی تولید،مدیریت حقوق مالکیت معنوی،توسعه راهبرد بازاریابی،افزایش سرمایه و آموزش افراد می شود.به عبارتی تجاری سازی یافته های پژوهشی،حلقه گمشده اتصال فن آوری و بازار است و تمرکز آن بر حلقه های انتهایی زنجیره ارزش است.از آنجا که به بازار رسانیدن یک محصول می تواند تضمین کننده موفقیت و بقای یک سازمان باشد،تجاری سازی دانش فنی به عنوان یک عامل حیاتی مطرح شده است.
شرکت های دانش بنیان
استعلام شرکت های دانش بنیان
نام شرکت ها و موسسات دانش بنیانی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفته و تایید می شوند در سامانه pub.daneshbonyan.ir موجود است. سایت pub.daneshbonyan.ir متعلق به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان است و از طریق آن می توان اسامی شرکت های دانش بنیان را دریافت نمود. این سامانه اطلاعاتی از قبیل نوع شرکت دانش بنیان ، محل استقرار، تاریخ تایید و حوزه فعالیت را در اختیار قرار می دهد. در نظر داشته باشید، تنها شرکت هایی توانند از مزایای تاییدیه دانش بنیان استفاده نمایند که دانش بنیان بوده و نامشان در این سامانه موجود است بنابراین تنها مرجع استعلام شرکت های دانش بنیان این سایت است.
لیست شرکت ها یا موسسات دانش بنیان