معرفی پروژه های تحقیقاتی

صفحه اصلی وبلاگ تکی

معرفی پروژه های تحقیقاتی

پروژه های تحقیقاتی

پروژه بنیادی: هرگونه فعالیت تجربی یا نظری است‏که عمدتاً در جهت گسترش مرزهای دانش، بدون در نظر گرفتن استفاده عملی از نتایج بدست آمده در تحقیقات، انجام میگیرد. نتایج این تحقیق در حال حاضر کاربردی نیست و بیشتر در قالب اصول عام، نظریه‏ ها و قوانین ارایه می‏شود یا اینکه به منـظور فراهـم ساخـتن زمینه علمی لازم برای حـل مسائل جـاری و آتی انـجام می‌گیرد. نتایج تحقیق بنیادی معمولاً قابل فروش نیست بلکه در مجلات علمی منتشر می‌شوند و یا به همکاران ذینفع منتقل میشود.

 

پروژه کاربردی : پژوهشی مبتنی بر دانش حاصل از تحقیقات و یا تجربیات که در جهت به کارگیری روشها، نظریه ها و الگوهای موجود برای ارایه تحلیلی از یک پدیده که ممکن است به یافتن راهحلی منجر گردد، صورت میگیرد. نتایج تحقیقات کاربردی در ارتباط با مشکلات و موارد مشخص به کار گرفته میشود و معمولاً بر حوزه محدودی از علم و تکنولوژی اثر می‏گذارد. تحقیق کاربردی به منظور تعیین کاربرد احتمالی نتایج حاصل از تحقیقات بنیادی یا برای تعیین شیوهها و روشهای جدید دستیابی به اهداف عملی خاص و از پیش تعیین شده انجام می‌گیرد.

 

پروژه توسعه ای: هرگونه فعالیت منظم در جهت ترویج و استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی و کاربردی که به منظور استفاده در تولید مواد، فرآوردهها، ابزار ایجاد فرآیندها و نیز ابداع روشهای جدید یا بهبود آن‌ها صورت می‏گیرد. مهمترین وجه تمایز تحقیقات توسعه ‏ای از سایر تحقیقات این است که تحقیقات توسعه‏ای برای معـرفی کاربـردهای جـدید صـورت مـی‏گیـرد. فعالیـتهای مـربوط به سـازگار کـردن فنآوری‏های وارداتی و اصــلاح فنآوری موجود، جزء فعالیـتهای تحقیقات توسـعه‏ای تلقی می شوند.

 

معرفی پروژه های تحقیقاتی

طرح ها و پروژه های پژوهشی، مرکز مطالعات سنجش از دور و GIS – دانشگاه شهید بهشتی …….. “کلیک

‏پروژه‌های تحقیقاتی‏، واحد ‏تحقیق و توسعه – شرکت فولاد مبارکه اصفهان …………………………………… “کلیک

‏پروژه‌های پژوهشی، واحد ‏پژوهش و فناوری – شرکت نفت و گاز پارس ……………………………………….. “کلیک

‏اولويتهاي تحقيقاتي، دفتر تحقيقات و توسعه فناوري – شرکت توانير …………………………………………… “کلیک

اشتراک گذاری

2 نظر

سجاد رجب پور فروردین 15, 1398

تابان وب با تولید و ارائه فیلم های آموزشی وردپرس گامی موثر در جهت رشد وردپرس فارسی و افزایش توانایی کاربران برداشته است. ما فیلم های آموزشی را در بخش های آموزش قالب های وردپرس، آموزش پلاگین های وردپرس، آموزش مفاهیم پایه ای وردپرس، آموزش مفاهیم پیشرفته وردپرس، آموزش طراحی سایت، آموزش سئو و سایر مباحث مرتبط به سایت آماده نمودیم تا خلاء آموزشی موجود در وب فارسی در بخش وردپرس و طراحی سایت را پر کنیم. امیدواریم این فیلم های آموزشی مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد.

پاسخ

ارسال نظر

1111